2017. december 26., kedd

KARÁCSONY

UTOLSÓ KARÁCSONY
2009.12.24. Toronto, Canada
~TESSA

Nézem, ahogy apu begyújt a kandallóba. A kis szikrák hirtelen nagy lángokban nyaldossák a fahasábokat. Az én feladatom a fa feldíszítése volt Tobyval együtt.

-TeeTee figyelj, oda különben sosem leszünk kész.-Toby egy újabb gömbért nyúlt és felrakta a karácsonyfa egy pontjára ahol még nem fénylett egy dísz sem. Az egész házat mézes kalács illat lengte be ezzel jelezve, hogy egy újabb adag süti emberke lett készen a sütőben.Apu kiszaladt a konyhába, míg mi folytattuk a gömbök és a többi dísz felakasztását a fenyőfára. Lassan már kiürült a doboz, amelyben a díszek voltak.

-Toby mindjárt kész vagyunk, ugye feltehetem majd én a csillagot.-rángattam meg Toby kötött pulóverét, amit még tavaly karácsony kor kapott a nagyitól.

-Persze hogy felteheted TeeTee.- még körbe tekerte a fa körül a fényeket mivel ahoz én nem voltam elég magas.-Nah gyere.-a kezembe kaptam a csillogó csúcsdíszt és hagytam, hogy Toby a nyakába ültessen, hogy elérhessem a fa legtetejét.Elhelyeztem a fa tetején a csúcsdíszt ezzel be fejezve a
karácsonyfa díszítését. Miután a lábaim földet értek meg csodáltam a remekművet.
-Vár mindjárt még szebb lesz.-Toby a konnektorhoz lépet és bedugta az izzósort. A fát elborította a sok kicsi kis izzó fénye, amelyek a gömbökről vissza verődve még jobban beragyogták a szobát. Olyan gyönyörű volt, hogy alig tudtam levenni róla a szemem.


-TeeTee gyere, díszítheted a mézeskalácsokat.-apa ki kukucskált a konyhából. Igen viccesen nézet ki anyu rózsaszín kötényében és a sárga sütőkesztyűben.

-Megyek apu.-lesimítottam a szép ruhámat, amit direkt karácsony miatt vettem fel. Egy nagyon szép darabvolt. Az egész vörös színben pompázót kis masnikkal a vállánál és aranyszínű gombokkal az elején. Feltűrtem az ujját nehogy összekenjem és lekaptam az egyik kötényt, ami az ajtó melletti akasztón lógott. A nyakamba akasztottam és megkértem Tobyt hogy kösse össze hátul. Felmásztam a székre és neki láttam a cukormázzal bevonni a kis mézeskalács figurákat. Már majdnem befejeztem amikkor Toby hangja szólalt meg a nappaliból.

-TeeTee gyere.-letettem az utolsó mézeskalács emberkét és a nappaliba rohantam. Ki néztem a hatalmas ablakon és megláttam, hogy nagy pelyhekben hull odakint a hó.


-Esik a hó.-kiáltottam és felkaptam a csizmám majd kirohantam a kinti hóesésbe. Kinyújtottam a kezem és néztem, ahogy a hópelyhek elolvadnak a tenyeremben.

-TeeTee azonnal gyere be egy kabátért.- apu dühösen nézet rám a bejárati ajtóból és kezében a zöld kabátomat szorongatta.

Odaszaladtam hozzá és felvettem. Toby is ki jött a hóesésbe a fejemre húzott egy kötött sapkát és a nyakamba kötött egy sálat. A vastag hó réteg fedte be már a földet ezért nekilátunk a hóember építésnek. Görgettük a fehér gömböket és még apa is besegített. Mire kész lett a hó emberünk addigra besötétedett és mindannyian kimelegedtünk a nagy munkában.

-Gyertek. Igyunk egy jó meleg forró csokit.-Apa betessékelt minket a házba majd mindannyian levettük a kabátjainkat és a csizmáinkat majd leültünk a kanapéra.

-Mikor jön már anya?-kérdeztem aput és utána bele ittam a forró csokiba. Toby a fotelban ült és lábát kinyújtotta a földön.

-Hamarosan.-válaszolta apa. Majd magához ölelt. Lehunytam a szemem és élveztem a szeretettet, ami körbe lengte az egész szobát.

***

A telefon csörgésére riadtam fel. A nappali kanapéján feküdtem és anyu kézzel varrott patchwork pléddel voltam be takarva. Ránéztem az órára és lassan 11-et ütött.

-Blake rezidencia.-szólt apu bele a telefonba. Láttam, ahogy hallgatja az a vonal túl felén lévő hangját és erősen ráncolja a szemöldökét. Majd hirtelen kicsusszant a kezéből a kagyló. Toby rohant be a csattanásra.

-Mi a baj apa.-a bátyám apu vállára tette a kezét, de ő nem felelt.

-Kérlek vidd fel Tessát a szobájába.- nyelt egy nagyot és a kagylóért nyúlt ami a földön hevert.

-Gyere TeeTee menyünk fel a szobába.- intett a fejével a lépcső felé.

-De miért mi a baj.- rángattam meg a pulóverét.

-Gyere-mondta majd kézen fogott és felvitt a szobámba.

-Feküdj le aludni holnap mindent megbeszélünk.- hajtotta fel a takarómat. Bemásztam a puha ágyikómba és kényelmesen elhelyezkedtem.

-Toby mikkor jön anya haza?-kérdeztem tőle.

-Aludj.-elsimított néhány hajtincset az arcomból majd egy puszit, nyomot a homlokomra.-Álmodj szépeket.-csukta be az ajtót maga mögött. Amint becsukódott az ajtó az ablakhoz rohantam ki néztem a hó esésbe majd letérdeltem a padlóra.

-Tudom hogy tudod hogy nem igen hiszek benned és tudom hogy ezért nem is igen kérhetnék tőled semmit de szükségem van a segítségedre vigyáz anyukámra akár hol is van nem kell más erre a karácsonyra csak ez.-ujjaimat erősebben szorítottam és szemeimet még erősebben be hunytam.-Ámén.-súgtam majd az ablak hideg üvegének döntöttem a fejem. Majd lehunytam a szemem és meg próbáltam álomba szenderülni a kényelmetlen helyzetem elemére.



Boldog karácsonyt kívánok nektek. Remélem sok-sok fincsi kaját ettetek a napok során és jól telnek az ünnepek. Remélem tetszett ez a kis szösszenet.

Raposa

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése